Veel gestelde vragen

 

 

Schade en

Pechhulp

Auto

inruilen

Klant

worden

Onderhoud

Mijn

abonnement

Abonnement

Traject van

aanvraag

  • Wat moet ik doen bij (acute) problemen met mijn auto?

    Bij stilstand kun je direct bellen de pechhulpservice die bij jouw auto hoort. Je vindt deze in de map in je dashboardkastje.

  • Wat te doen bij schade?

    Je hebt schade gereden? Vervelend! We hopen in ieder geval dat je zelf niets hebt. Reparatie van je schade zit gelukkig bij je abonnement inbegrepen. Je betaalt hiervoor alleen een eigen risico tot € 150,- euro. Je bent wel verplicht om de schade te laten herstellen. Neem voor de afhandeling hiervan even contact met ons op als je van de schrik bekomen bent.

    Ohja, als je zelf niet de veroorzaker bent van de schade, dan geldt natuurlijk geen eigen risico.

  • Krijg ik in het geval van schade een vervangende auto?

    Ja dat klopt. Ook vervangend vervoer bij schade of diefstal zit in het abonnementsbedrag verwerkt.

  • Als je schade rijdt, ga je dan meer betalen omdat de no-claim verandert?

    "Nee, het maandtarief zal dan niet wijzigen. Wel is het zo dat men bij schade die men zelf veroorzaakt een eigen risico moet betalen. Auto.nl heeft van alle aanbieders het laagste standaard eigen risico, te weten € 150,- per schadegeval.

     

    NB: Bij andere aanbieders bedraagt het eigen risico soms wel € 500,-"

  • Wat moet ik doen bij diefstal?

    In het geval van diefstal moet je aangifte doen en contact met ons opnemen, in dat geval kunnen we er voor zorgen dat je weer snel de weg op kunt.

  • Wat als mijn auto wordt gestolen, krijg ik dan meteen een vervangende auto?

    Je hebt, als onderdeel van je abonnement, recht op vervangend vervoer – dus ook bij diefstal.

  • Kan ik mijn huidige auto inruilen bij Auto.nl en hoe werkt dat?

    Als je je huidige auto wilt inruilen kan dat middels de Auto.nl inruilpagina. Auto.nl werkt hiervoor samen met de ANWB. Makkelijk, helder en transparant. Met de ANWB Autoverkoopservice wordt je auto aangeboden aan een netwerk van meer dan 70.000 autobedrijven. We zorgen ervoor dat achter de schermen een bod op je auto wordt gedaan.
    Zo ontvang je gegarandeerd en snel een goede inruilprijs, met de vertrouwde zekerheid van
    de ANWB. Als je bij ons een abonnement hebt afgelsoten en tevens gebruik maakt van deze service en de auto ook daadwerkelijk via de ANWB verkoopt nemen wij de kosten van deze service (30,25 euro) voor onze rekening. Het enige dat je hiervoor hoeft te doen is ons een bericht te sturen met wat bewijsstukken dat je je auto via deze service hebt verkocht en dan storten wij dit bedrag terug aan je. De enige regel die we hierbij hanteren is om dit uiterlijk binnen 6 weken na de verkoop van je auto bij ons in te dienen. Makkelijk toch?

  • Kan ik mijn auto laten taxeren op de ledendag

    Jazeker, u krijgt dan een bindend bod warvor u uw auto direct kunt inruilen.

  • Hoe kan ik mij abonneren?

    Je kan je abonneren via de website of via onze klantenservice. Je kan ook telefonisch contact opnemen met onze klantenservice op het nummer 088 1304 700.

  • Aan welke voorwaarden moet ik voldoen om een Auto.nl abonnement af te kunnen sluiten?

    "Averus Financial Services zal een acceptatietoets doen. Na positieve uitslag van deze toets hoef je slechts te voldoen aan 2 simpele voorwaarden:

    1.Je moet in het bezit zijn van een rijbewijs

    2. Je inkomen moet voldoende zijn om zeker te kunnen zijn dat je het abonnement kunt betalen"

  • Past een abonnement van auto.nl bij mij?

    "Als je bij ons een abonnement aanvraagt, kijken wij van te voren goed of dit voor jou een financieel verstandige keuze is. En of de kilometerbundel die je gekozen hebt bij je past. Zodat je nooit voor verassingen komt te staan!

    Of een abonnement voor jou interessant is kun je zelf ook makkelijk uitzoeken met onze vergelijkingstool. Hierbij kun je de maandlasten vergelijken tussen je huidige auto en een auto van auto.nl"

  • Wat is de aanvraagduur voor een nieuwe auto?

    De levertijd staat bij ieder model op onze site vermeld. Deze levertijd begint natuurlijk pas nadat we jouw ingevulde en getekende overeenkomst hebben mogen ontvangen. De levertijd is een indicatie, soms kan het iets langer duren en soms iets korter. Als de levertijd erg belangrijk voor je is, neem dan contact op met de Helpdesk. Dan kijken we samen naar de mogelijkheden om de levertijd te beïnvloeden.

  • Kun je ook tegen een lager tarief een 2e hands auto kiezen?

    Dit bieden we nu nog niet aan. Voor een auto abonnement hoeft een gebruikte auto per maand trouwens niet goedkoper te zijn dan een nieuwe auto zoals we dat nu aanbieden. Een nieuwe auto heeft namelijk als voordeel dat hij minder onderhoud nodig heeft en onder de fabrieksgarantie valt. Hierdoor het is voor ons makkelijker om scherpe aanbiedingen te doen op nieuwe auto’s.

  • Kan ik Auto.nl ook fysiek bezoeken?

    Nee, auto.nl heeft geen fysieke locatie die je als klant kunt bezoeken.

  • Nee, auto.nl heeft geen fysieke locatie die je als klant kunt bezoeken.

    "Nee, via auto.nl is het niet mogelijk een proefrit te maken.

    Omdat auto.nl lid is van de thuiswinkelorganisatie heb je wel, na het afsluiten van een auto-abonnement, het recht de auto 14 dagen uit te proberen met een maximum van 100 kilometer. Bevalt de auto dan niet, dan kun je gebruik maken van het herroepingsrecht. Dat betekent dat je de auto kunt terugbrengen en je je geld terug krijgt. Of je kiest een andere auto uit. Voorwaarde voor terugbrengen is wel dat de auto onbeschadigd is en dat je niet meer dan 100 kilometer gereden hebt in de auto."

  • Kan ik de auto’s van auto.nl ook zakelijk rijden?

    Dit is mogelijk. Je kunt hiervoor telefonisch contact opnemen met onze klantenservice op
    het nummer 088 1304 700.

  • Kan ik de auto’s van Auto.nl ook gewoon kopen?

    De meeste van de aangeboden auto’s kun je inderdaad ook gewoon kopen. In deze gevallen staat de aankoopprijs onder de knop 'kopen' vermeldt. Bedenk wel dat je dan vervolgens alle kosten als verzekering, belasting en onderhoud zelf moet betalen en dat de afschrijving ook voor jouw rekening komt. De koopprijzen zijn all-in dus echt helemaal rijklaar, geen onverwachte zaken dus. We hebben erg scherpe koopprijzen omdat we je laten meeprofiteren van onze grote inkoopkracht. Stuur gewoon een aanvraag in naar ons en we zullen samen alle details doornemen.

  • Hoe worden de auto’s van Auto.nl afgeleverd?

    Auto.nl beschikt over diverse afleverlocaties in het land. Als je een abonnement bij ons afsluit krijg je te horen waar en wanneer je je nieuwe auto op kunt halen. Neem gerust contact met ons op als je dit belangrijk vind in je keuze.

  • Hoe gaat Auto.nl om met mijn persoonlijke gegevens?

    "Auto.nl gebruikt jouw gegevens:

     Voor het leveren van diensten zoals het melden van ontwikkelingen, wijzigingen in de dienstverlening en dergelijke & Voor het verstrekken van gegevens aan derden op basis van wettelijke verplichtingen.

    Na de aanvraag van je abonnement zullen je gegevens aan Averus Financial Services verstrekt worden voor de uitvoering van je abonnement. Zij zullen namelijk het beheer en de facturatie van het abonnement op zich nemen."

  • Wat moet ik regelen om een abonnement van Auto.nl af te kunnen sluiten?

    Het enige wat je hoeft te doen om in een auto van Auto.nl te kunnen rondrijden is je aanmelden en vervolgens het jouw toegestuurde contract getekend met een recent loonstrookje en een kopie van je rijbewijs retour sturen.

  • Wat kost een abonnement bij Auto.nl?

    Dat ligt aan de auto die je kiest en de hoeveelheid kilometers die je rijdt. Je hebt al een abonnement voor €249,- per maand. Hiervoor kun je 1.000 km per maand rijden in een Nissan Pixo. Het grote voordeel is dat je hiervoor niet je spaargeld hoeft aan te spreken of naar de bank moet voor een lening.

  • Zijn echt alle kosten behalve tanken inbegrepen in abonnement?

    Ja, en juist in onze compleetheid van het aanbod zijn we uniek. Sommige aanbieders werken met tarieven zonder wegenbelasting, vragen een hoge borg of aanbetaling, hebben geen zaken als pechthulp in het buitenland en hanteren een hoog eigen risico bij schade of diefstel. Dat doet Auto.nl allemaal niet, bij ons zit er wel alles in dus ook inclusief Wegenbelasting, Pechhulp in het buitenland. Ook vragen we geen aanbetaling of borg en hebben we een erg laag eigen risico van slechts 150 euro. Daarnaast werken we standaard met zeer rijk uitgeruste auto's en geen zogeheten instappers. Ook mag je bij ons voor onderhoud altijd naar de voor jou dichtsbijzijnde dealer. Mocht je ons aanbod dan ook willen vergelijken, hou met het bovenstaande dan wel rekening. We hebben echt de beste aanbieding tegen de beste condities. Oja, autowassen en boetes zijn natuurlijk wel voor rekening van de abonnee. Auto.nl heeft niet voor niets de slogan 'Je nieuwe auto rijden zonder gedoe'. zaken als wegenbelasting apart doorbelasten (en je dus weer met onverwachte kosten opzadelen), zit bij Auto.nl echt alles behalve tanken in het maandtarief: www.auto.nl/Documents/onderdelen.png

     

  • Heb ik nog een wegenwachtabonnement nodig?

    Nee, bij Auto.nl ben je standaard verzekerd van hulp in binnen en buitenland.

  • Kan ik mij nog bedenken?

    Omdat auto.nl lid is van de thuiswinkelorganisatie heb je, na het afsluiten van een auto-abonnement, het recht de auto 14 dagen uit te proberen met een maximum van 100 kilometer. Bevalt de auto dan niet, dan kun je gebruik maken van het herroepingsrecht. Dat betekent dat je de auto kunt terugbrengen en je je geld terug krijgt. Of je kiest samen met ons een andere auto uit. Voorwaarde voor terugbrengen is wel dat de auto onbeschadigd is en dat je niet meer dan 100 kilometer gereden hebt in de auto.

     

  • Word ik eigenaar van de auto?

    Ons abonnement is een vorm van huren, waarbij je gebruik gaat maken van de auto. Je wordt dus geen eigenaar, maar sluit een abonnement af tegen een vooraf bepaalde looptijd en 1.000 kilometer per maand. De auto blijft eigendom van Averus Financial Services.

  • Waar kan ik terecht voor onderhoud en reparatie van mijn Auto.nl auto?

    Je kan je abonneren via de website of via onze klantenservice. Je kan ook telefonisch contact opnemen met onze klantenservice op het nummer 088 1304 700.

  • Wanneer moet ik onderhoud laten uitvoeren?

    In het serviceboekje dat bij je auto geleverd wordt, staat precies aangegeven wanneer jouw auto voor onderhoud naar de dealer moet. Dit onderhoud is onderdeel van je abbonnement dus je hoeft bij de dealer niets af te rekenen. Bij de aflevering zullen we je vertellen wanneer de eerste onderhoudsbeurt moet worden uitgevoerd.

  • Kan ik mijn abonnement tussentijds opzeggen?

    Je sluit bij ons een abonnement af voor een bepaalde periode. Mocht je je abonnement tussentijds op willen zeggen, neem dan contact op met onze klantenservice. Wij kunnen dan kijken of we je een passend aanbod kunnen doen of bijvoorbeeld het abonnement over kunnen dragen aan bijvoorbeeld een van je vrienden of familieleden. Wel zullen we dan voor de nieuwe abonnee opnieuw een acceptatie test doen.

  • Mogen mijn partner en familie ook in de auto van Auto.nl rijden?

    Ja, gezinsleden mogen gewoon in jouw auto rijden. Onder gezinsleden verstaan wij 'De echtgeno(o)t(e), de inwonende partner en de kinderen (ook indien de kinderen uitwonend zijn)'. Let op bij andere aanbieders voor wat betreft de kinderen want meestal is daar de regel dat de kinderen inwonend moeten zijn en dat laatste is bij ons niet het geval, ook uitwonende kinderen mogen in je auto rijden bij Auto.nl.

  • Mag ik ook gewoon in het Buitenland rijden?

    Jazeker, je mag gewoon in het buitenland rijden. Je hebt hierbij bovendien gewoon recht op pechhulp en ondersteuning zoals je deze in Nederland ook ontvangt. Kijk wel op je groene kaart die je bij je auto geleverd krijgt voor de exacte dekking.

  • Indien ik een trekhaak wil monteren voor bijv. een fietsendrager. Kan dat?

    "Als tijdens de abonnementsperiode een trekhaak monteert voor een fietsendrager kan dat natuurlijk. Men mag daarna de auto met of zonder trekhaak weer inleveren. Houd er wel rekening mee dat bij sommige auto’s de bumper is aangepast i.v.m. de trekhaakmontage en dat er dan geen schade achterblijft indien de trekhaak wordt verwijderd.

    Het kan ook simpeler. Indien men graag een trekhaak wenst, dient de klant dit aan te geven. auto.nl monteert een trekhaak voor een vast bedrag per maand. De auto kan dan ook weer met trekhaak worden ingeleverd aan het einde van het abonnement."

     

  • Kan ik winterbanden onder mijn auto laten zetten?

    Als je graag winterbanden wilt kun je contact opnemen met Auto.nl. Wij monteren deze dan voor een vast bedrag per maand, dat wordt opgenomen in je tarief. Je mag natuurlijk ook zelf winterbanden aanschaffen maar dat is dan voor je eigen rekening, ook het jaarlijks monteren en demonteren betaal je dan zelf. De auto moet met zomerbanden weer worden ingeleverd na afloop van het contract.

  • Wie betaalt boetes?

    Mocht je onverhoopt een boete rijden, dan is deze voor je eigen rekening.

  • Is mijn abonnement overdraagbaar?

    Ja dat is mogelijk, wel zullen we dan voor de nieuwe abonnee opnieuw een acceptatie

    test doen.

  • Kan ik tussentijds mijn kilometerbundel verhogen/verlagen?

    Indien je het kilometrage aan wilt passen omdat je verwacht anders uit te komen kun je hiervoor contact met ons op nemen en krijg je een advies op maat. We kunnen desgewenst je meerkilometers direct doorvoeren in je maandbedrag zodat je niet pas op het einde van je abonnement alle meerkilomters boven je bundel moet afrekenen. Dit is echter je eigen keuze. Het is niet mogelijk om je tarief aan te passen naar minder dan 12.000 kilometer per jaar.

  • Bouw ik schadevrije jaren op en hebben mijn huidige schadevrije invloed op het maandtarief?

    Je bouwt bij Auto.nl gewoon schadevrije jaren op en opgebouwde schadevrije jaren kun je gewoon gebruiken bij het afsluiten van je abonnement. Bij 6 of meer schadevrije jaren betaal je een lager maandtarief.

  • Is er sprake van eigen risico?

    Ja, het eigen risico bedraagt slechts €150,-.

  • Waar kan ik mijn auto aan het eind van het contract inleveren?

    Je kunt je auto inleveren bij onze centrale inleverlocatie. Als het zover is zullen wij hiervoor tijdig contact met je opnemen om een afspraak te maken.

  • Wat moet ik regelen om een abonnement van Auto.nl af te kunnen sluiten?

    "Dat kan. Neem als je dit wil contact met ons op, en je hoort direct voor welk bedrag je de auto van ons kunt kopen. Bel hiervoor 088 1304700"

  • Kan ik de auto aan het einde van mijn abonnement kopen?

    Nee die krijg je niet terugbetaald. Maar je hebt de hele looptijd van je abonnement om de 12000 kilometer per jaar op te maken dus totaal 36.000 kilometer als je voor een abonnement van 3 jaar hebt gekozen en 24.000kilometer als voor een abonnement van 2 jaar hebt gekozen.

  • Als ik minder kilometers rij, krijg ik die dan terugbetaald?

    De maximum leeftijd is 80 jaar bij het aangaan van een abonnement van 1, 2, of maximaal 3 jaar

  • Wat is de maximum leeftijd vor het afsluiten van een abonnement

    De maximum leeftijd is 80 jaar bij het aangaan van een abonnement van 1, 2, of maximaal 3 jaar

  • Hoe krijg ik mijn auto?

    Het zal nu niet meer lang duren voordat het lid in de nieuwe auto kan rijden. Auto.nl zal ervoor zorgen dat de door het lid  bestelde auto zo snel mogelijk klaar staat. Dit kan zijn bij een dealer in de buurt of op een centrale afleverplek in Nederland. Of voor €50,- kan de auto bij u thuis worden afgeleverd.

COLOFON

 

 

 

VOLG PLUS & MOBIEL

 

 

 

 

WORDT LID VAN KRUISWERK

 

 

 

 

 

Vraag ledenpas 2016 aan

€ 19,50

per jaar

ONZE PARTNERS